dinsdag 15 mei 2012

Deelnemers minifair

De komende weken laten we jullie kennismaken met de deelnemers van onze minifair. We hebben ze gevraagd om een stukje te schrijven over hun passie en vinden het erg leuk om jullie zo alvast een voorproefje te geven. We beginnen met Mo Textiel en Zo!

Mijn naam is Monique Kremers-Vesters, mijn drie kinderen gaan allemaal naar school en daardoor heb ik wat meer tijd voor mezelf gekregen. Over hoe ik die tijd ging invullen hoefde ik eigenlijk niet lang na te denken. Het creatief bezig zijn met stofjes en naaimachine zit al heel lang in mijn bloed, kan ik wel zeggen.
Het speelde al even door mijn hoofd om hier meer mee te doen, maar tot nu toe had ik er de tijd nog niet voor kunnen vinden. Nu ik mijn baan heb opgezegd en de kinderen naar school gaan heb ik meer rust, en dus ook meer ruimte voor mijn creatieve ontwikkeling. Wat ik maak? Ja, eigenlijk van alles, maar voornamelijk tassen, schorten, toilettassen, pennenzakjes etc., eigenlijk van alles en nog wat, vooral vrolijk, persoonlijk en uniek. Maar ook 'waardevolle' dingen zoals een herdenkingsdeken.
Niks is hetzelfde, elk item is uniek. Dat vind ik erg leuk, steeds weer een ander geheel creëren met verschillende materialen (oud of nieuw). Daarbij maak ik gebruik van diverse soorten stof, zeil, wol, kant, band, etc. Bij ieder object dat ik maak is het 't belangrijkste dat het een persoonlijk iets is en dat ik diegene voor wie 't bestemd is hiermee blij verras.
Neem een kijkje op: http://home.kpn.nl/movesters voor nog veel meer!

1 opmerking:

@nne zei

wat een leuk initiatief! groetjes, @nne