vrijdag 25 mei 2012

deelnemers minifair ( 3 )

Als klein meisje bracht ik uren door met het bladeren door de encyclopedie van mijn ouders. Het deel waar de mode van alle tijden in beschreven werd fascineerde mij het meest, romantische dames gestoken in prachtige gewaden en struise heren in strak pak. De fantasie sloeg dan flink op hol. Ook toen al ging mijn voorkeur uit naar de mode van rond 1900/1920. Mijn liefde voor papier kwam doordat ik praktisch geboren ben op een drukpers. Na zelf 20 jaar gewerkt te hebben in ons grafisch bedrijf, ontstond het idee om deze twee voorkeuren in de echt te verbinden en zo is Mooie Post geboren.

Op mijn zoektochten naar stijlvolle afbeeldingen kwam ik heel wat tegen, teveel!
Soms is het nog moeilijk een keuze te maken uit mijn archief. De papiersoort die ik altijd prachtig heb gevonden en nog steeds schitterend vind, is het geschepte Oud Hollandse papier. Dit eeuwen oude papier sluit prima aan bij de materialen die ik gebruik van begin vorige eeuw. Een deel van de kaarten wordt met de hand gemaakt, zo ontstaat een exclusief en uniek product.
Naast al mijn paperieën ben ik gek op brocante. Mijn eerste aanwinst was een geweldig mooi beeldje, ik was toen 11 jaar oud. Daarom ben ik ook heel voorzichtig begonnen met zoeken naar leuke brocante items om te combineren met mijn ontwerpen. Geweldig leuk om met Mooie Post deel te nemen aan de fair bij de Brocantezussen. Kom allemaal genieten van deze gezellig minifair, tot de 16de juni.

Vriendelijke groet, Marja Zijderveld
www.mooiepost.nl
Met liefde voor het oude

Geen opmerkingen: