woensdag 29 mei 2013

deelnemers minifair (3)


Vandaag aandacht voor twee zussen. Twee hele creatieve zussen....
 
 
Wij vinden het erg leuk om op 8 juni aanstaande aanwezig te mogen zijn bij de

Minifair van de Brocante zussen.

Wie zijn wij? Miryam van de Nieuwenhuijzen (-Vesters) en  Monique Kremers (-Vesters) (ook zussen!), komen uit een gezin van elf kinderen en het ‘creatief bezig zijn’ zit ons in het bloed. Graag willen we wat meer over onszelf vertellen;

Monique: toen mijn drie kinderen 2 jaar geleden allemaal naar school gingen, kreeg ik weer
meer tijd voor mezelf en dus ook meer ruimte voor mijn creatieve ontwikkeling. Over hoe ik die tijd ging invullen hoefde ik eigenlijk niet lang na te denken.
Mijn grootste hobby is bezig zijn met de naaimachine, stofjes enz. en buiten het maken van kleding had ik nog zoveel andere ideeën.
Wat ik maak? Ja, eigenlijk van alles, denk aan: tassen, schorten, toilettassen, pennenzakjes, sleutelhangers etc..Wat ik belangrijk vind is dat ieder item persoonlijk en uniek is.
Ik gebruik hiervoor verschillende materialen, zoals vrolijke stofjes, zeil, wol, kant, band, knopen, ritsen, kralen enz, enz.
Ook kun je bij mij terecht voor het maken van een herdenkingsdeken; deze wordt geheel in overleg en naar wens gemaakt, bijvoorbeeld met kleding van de overledene.

Miryam; ik heb 2 kinderen en ben werkzaam in de kinderopvang. Mijn grootste hobby’s zijn koken en schilderen. Als er in de vriendenkring of in de familie, voor veel personen, gekookt moet worden, ben ik altijd van de partij. Hiervoor heb ik jarenlang serviesgoed verzameld (ik kán een mooi kopje niet laten staan) om de tafel gezellig te maken in de verschillende thema’s. En hiervan maak ik nu etagères, lampjes, kaarsen, waxinelichtjeshouders enz. Ik ben een vaste klant bij de Kringloopwinkels en naast het snuffelen naar o.a. serviesgoed, vind ik het heerlijk een ‘oud’ object  weer op te knappen en mooi te maken.

 

 

Geen opmerkingen: